Brev:
Vil pludselig ikke spise
12. januar 2017
Alder:
3 mdr.
Vil pludselig ikke spise
Kære Helen.
Vores datter er 3,5 måned og får kun flaske. Har fået bryst men stoppede da hun var ca.2 måneder. Hun har før altid været meget glad for mad.
For ca. 2 uger siden begyndte hun og blive meget ukoncentreret når hun skulle have flaske, tog den hele tiden ud af munden og skulle kigge rundt i stuen, dette er både når vi er alene, har gæster el er ude. Om fjernsynet er tændt el.slukket.
Dengang det startede for ca.2 uger siden røg flasken generelt ind og ud af munden og allerede ved omk 90 ml gad hun ikke rigtig mere. Dog har hun heldigvis hele tiden været godt sulten tidligt om morgenen efter sine ca. 7 timers søvn. Her spiser hun altid 180 ml pænt og i en "køre".
Problemet med at spise de seneste ca. 2-3 dage er nu blevet værre.
Igår så således ud: Vågnede først kl.8 (sovet i 10 timer, usædvanligt) her fik hun 150 ml.og blev tilbudt mere, men afviste. Kl.10, tilbudt flaske, afviser fuldstændig. Kl.11: igen tilbudt, vil gerne have flasken ind i munden, men hver gang der kommer mælk ud fjerner hun hovedet. Fik kl.11 med nød og næppe presset hende til ca.40 ml, hvilket tog ca.20 min.
Kl.13: vil gerne have flasken og virker sulten men så snart mælken kommer fjerner hun igen hovedet og bliver nu ked af det. Jeg prøver nu med vand, dette vil hun gerne have og giver hende ca.20 ml.vand og prøver så igen med mælken og hun drikker endelig. 180 ml.
Sover herefter en længere lur og kl.18.30 får jeg 120 ml.i hende mens hun igen er ret ukoncentreret. Kl.21.lykkedes det at få ca.120 ml.i hende igen og hun bliver lagt til natten ca.21.15.
Før i tiden spiste hun glædeligt 150ml. hver 3.time i dagstimerne ??? Hvad er der sket??
Hilsen